Taken en verantwoordelijkheden van de afdelingsvoorzitter
- Aanspreekpunt zijn voor de afdeling en actief bestuurslid.
- Het organiseren en leiden van vergaderingen van het afdelingsbestuur en het in overleg met de secretaris vaststellen van de agenda ervan..
- Het onderhouden van de communicatie met vrijwilligers en met bestuursleden van andere afdelingen.
- Het onderhouden van de communicatie met het Dagelijks Bestuur van de SAS m.b.t. zaken als accommodaties, huur, beheer, apparatuur en
- Het deelnemen aan Algemene Bestuursvergaderingen en aan het het periodieke centrale overleg.
Kennis en vaardigheden
De voorzitter is sociaal vaardig en heeft affiniteit met het ouderenwerk. Hij/zij beschikt over organisatiekennis en het vermogen tot samenwerken. Hij/zij is flexibel, stressbestendig, neemt initiatieven en is doortastend. Naast leiderschapscapaciteiten beschikt hij/zij over goede uitdrukkingsvaardigheden en is hij/zij liefst ook bekend met e-mail en internet.